#

Уряд  УКРАЇНИ ua

Програма діяльності
Кабінету Міністрів України

Міністерство інфраструктури України
#
Криклій Владислав
Міністр
Відповідальний
  • Ющенко Олег Олександрович
    Заступник міністра
Ціль

8.4. Українці частіше і дешевше користуються авіатранспортом

На даний час існує необхідність у забезпеченні ефективно працюючого,  доступного та безпечного ринку надання авіаційних послуг. Стимулюючим фактором у цій сфері повинна бути розвинена мережа якісних аеропортів, в розвиток якої необхідно інвестувати (в тому числі разом з бізнесом на умовах концесії).

Ми забезпечимо громадян та бізнес зручними, доступними та безпечними послугами авіаційного транспорту, з цією метою буде підтримано модернізацію регіональних аеропортів, запровадження нових внутрішніх та міжнародних рейсів, спрощення доступу на ринок послуг з наземного обслуговування. Значна увага буде приділена розвитку авіаційних сполучень за моделлю low-cost (збільшення частки авіаційних маршрутів, які виконуються за моделлю low-cost, з 38% до 63%).

Розвиток ринку має привести нових гравців, що збільшить пропозицію і сприятиме зниженню цін на квитки. Це в свою чергу залучатиме до цього виду транспорту нових клієнтів, що сприятиме подальшому розвитку ринку.

Окрема увага буде приділена питанням безпеки. Для цього систему державного регулювання в авіаційній галузі буде приведено у відповідність з високими міжнародними стандартами. Буде реалізовано Державну програму з безпеки польотів, відкрито представництво в ICAO та забезпечено членство в EASA. Внаслідок цього має зрости кількість суб’єктів авіаційної діяльності, сертифікованих за вимогами авіаційних правил, що відповідають нормам ЄС, до 75% (існуючий рівень – 25%), що сприятиме розвитку конкуренції.

Розвиток пасажирської авіації в Україні сприятиме підвищенню мобільності населення та позитивно вплине на продуктивність праці.

ЗгорнутиПереглянути більше

ПРОЕКТ Концепції державної політики щодо досягнення цілі 8.4. «Українці частіше і дешевше користуються авіатранспортом» Програми діяльності Кабінету Міністрів України

1. Проблема політики

1.1. Доступність послуг з авіаперевезень для незначної кількості населення
1.2. Носії проблеми (клієнт; суспільна група, яка страждає від проблеми)
Населення, яке користується або планує користуватися послугами з авіаперевезень; Підприємства авіаційної галузі (аеропорти, авіакомпанії, компанії з наземного обслуговування)
1.3. Масштаб проблеми
Загальнонаціональна

Послугами авіаперевезень користуються близько 5% населення

1.4. Гострота проблеми
Гостра

Висока порівняно з іншими видами транспорту вартість авіаперевезень

1.5. Динаміка проблеми
Позитивна

Завдяки запровадженню стимулюючих умов для авіакомпаній в аеропортах, збільшенню кількості бюджетних авіакомпаній, безвізовому режиму з ЄС пасажиропотік через аеропорти України за останні 5 років збільшився на 35% (з 15 млн до 20 млн пасажирів на рік). Очікується подальше зростання пасажиропотоку на 60% (з 20 млн до 32 млн пасажирів на рік)

1.6. Причини проблеми
Причина 1 – Низький попит на авіаперевезення зумовлений низьким рівнем платоспроможності населення України та високою вартістю послуг авіаційного транспорту
Причина 2 – Висока вартість авіапослуг в аеропортах і повітряному просторі України для авіакомпаній
Причина 3 – Недостатній обсяг інвестицій у розвиток регіональних аеропортів; завищений акциз на авіапаливо
Причина 4 – Податкове навантаження для українських авіакомпаній при здійсненні авіаперевезень в межах України (20% ПДВ)
Причина 5 – Забюрократизовані процедури отримання регіональними аеропортами міжнародного статусу
1.7. Показники ефективності політики
  • Наближення середньої вартості квитка до середньоєвропейського показника
  • Зростання пасажиропотоку через аеропорти України на 60% від існуючого рівня (з 20 млн осіб в рік до 32 млн осіб в рік)
  • Зростання вантажопотоку на 20% від існуючого рівня (з існуючого 94 тис. тонн в рік до 112 тис. тонн в рік)
  • Збільшення аеромобільності населення на 10% (з 5% до 15%)

2. Пропонований курс політики

Підцілі
1. Зменшення податкового навантаження на вітчизняних авіаперевізників (ПДВ) 20% на внутрішніх рейсах (на міжнародні рейси ПДВ відсутнє)
Показники результативності:
  • Здешевлення вартості квитка за рахунок скасування 20% ПДВ на внутрішніх рейсах
Завдання до підцілі:
  • Внесення змін до Податкового кодексу у частині, що стосується скасування 20% ставки ПДВ при здійсненні перевезень авіаційним транспортом в межах України
2. Зниження акцизу на авіапаливо
Показники результативності:
  • Здешевлення вартості квитка за рахунок скасування акцизу на авіапаливо (станом на 2019 р. акциз становить EUR30 на тонну, в той час, як у світі для цілей авіації паливо звільнено від цього збору)
Завдання до підцілі:
  • Внесення змін до Податкового кодексу у частині, що стосується зменшення розміру акцизу на авіапаливо
3. Модернізація регіональних аеропортів
Показники результативності:
  • Зростання пасажиропотоку через регіональні аеропорти України на 60%
Завдання до підцілі:
  • Приведення аеропортової інфраструктури у відповідність із стандартами та рекомендованою практикою IКАО
4. Лібералізація ринку надання послуг наземного обслуговування в аеропортах
Показники результативності:
  • Вільна конкуренція на ринку послуг наземного обслуговування в аеропортах, що позитивно вплине на якість таких послуг, зниження їхньої вартості та, як наслідок, здешевлення вартості квитків для населення
Завдання до підцілі:
  • Забезпечення умов для вільної конкуренції на ринку послуг наземного обслуговування в аеропортах

Проект плану реалізації концепції політики

Заходи
Завдання: Внесення змін до Податкового кодексу у частині, що стосується скасування 20% ставки ПДВ при здійсненні перевезень авіаційним транспортом в межах України
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
Супроводження у Верховній Раді України проєкту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сприяння розвитку ринку внутрішніх перевезень авіаційним транспортом» (реєстр. № 2425). 01.11.2019 31.12.2020 Мінінфраструктури; Державіаслужба
Завдання: Внесення змін до Податкового кодексу у частині, що стосується зменшення розміру акцизу на авіапаливо
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
1. Аналіз ринку авіаційного палива в Україні шляхом здійснення порівняння показників ввезеного авіаційного палива та обсягів його використання за призначенням. 01.01.2020 30.06.2020 Мінінфраструктури; Державіаслужба; Мінекономіки; Мінфін; ДФС
2. Розробка та погодження проєкту Закону України про внесення змін до Податкового кодексу України. 01.07.2020 31.10.2020 Мінінфраструктури; Державіаслужба
Завдання: Приведення аеропортової інфраструктури у відповідність із стандартами та рекомендованою практикою IКАО
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
1. Аналіз планів розвитку регіональних аеропортів на предмет наявних потреб і джерел фінансування. 01.01.2020 30.06.2020 Мінінфраструктури; ЦОВВ; Укрінфрапроект; Органи місцевого самоврядування
2. Визначення пріоритетних проектів розвитку та модернізації. 01.07.2020 31.08.2020 Мінінфраструктури; Органи місцевого самоврядування
3. Внесення змін до Положення про Мінінфраструктури, з метою визначення компетенції Міністерства з відбору, пріоритизації та моніторингу реалізації інвестиційних проектів, розробка Методики відбору, створення Комісії з відбору. 01.01.2020 31.12.2020 Мінінфраструктури; ЦОВВ
4. Розробка та впровадження програмного забезпечення «Реєстр інфраструктурних проектів». 01.01.2020 31.12.2020 Мінінфраструктури; Органи місцевого самоврядування
5. Роботи з модернізації та будівництва в аеропортах Дніпро, Одеса 01.01.2020 31.12.2020 Мінінфраструктури; ЦОВВ; Укрінфрапроект; Органи місцевого самоврядування
6. Фінансування незавершених об’єктів будівництва в аеропорту «Львів». 01.01.2020 31.12.2020 Мінінфраструктури; ЦОВВ; Укрінфрапроект; Органи місцевого самоврядування
7. Вивчення питання доцільності використання коштів, виділених на реконструкцію аеропорту м. Ізмаїл 01.01.2020 31.12.2020 Мінінфраструктури; ЦОВВ; Укрінфрапроект; Органи місцевого самоврядування
8. Залучення коштів для реалізації робіт з модернізація регіональних аеропортів, в тому числі на умовах державно-приватного партнерства. 01.01.2020 31.12.2025 Мінінфраструктури; ЦОВВ; Укрінфрапроект; Органи місцевого самоврядування
Завдання: Забезпечення умов для вільної конкуренції на ринку послуг наземного обслуговування в аеропортах
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
1. Розробка та погодження проєкту наказу Державної авіаційної служби України про затвердження Авіаційних правил України «Доступ на ринок послуг з наземного обслуговування в аеропортах». 01.12.2019 01.12.2020 Державіаслужба; Державна регуляторна служба; Мінюст