#

Уряд  УКРАЇНИ ua

Програма діяльності
Кабінету Міністрів України

Міністерство інфраструктури України
#
Криклій Владислав
Міністр
Відповідальний
  • Форсюк Наталія Валеріївна
    Заступник міністра
Ціль

8.2. Українці витрачають менше часу на дорогу автомобільним транспортом та мають менші ризики потрапити в ДТП

Поганий стан автомобільних доріг став загальнонаціональною проблемою. Не зважаючи на те, що за останні роки витрати на ремонт і будівництво автомобільних доріг суттєво збільшилися, проблеми накопичені у цій сфері і масштаби вимагають величезних коштів протягом значного періоду часу. 

За наступні 5 років ми забезпечимо приведення у прийнятний експлуатаційний стан 24 000 км доріг загального користування державного значення.

На сучасному етапі суспільного розвитку пріоритетною проблемою в автодорожньому господарстві України є забезпечення розбудови мережі якісних автомобільних доріг загального користування державного значення, підвищення безпеки руху під час забезпечення високої швидкості, комфорту та економічності перевезень, а також забезпечення їх якісного експлуатаційного утримання.

Для забезпечення комфортних, безпечних та швидких подорожей автомобільними шляхами України в першу чергу буде впроваджено ефективну систему контролю якості будівництва автомобільних доріг та їх безпеки на основі провідних європейських практик, а також покращено рівень їх експлуатаційного утримання.

З цією метою також будуть запроваджуватися інтелектуальні транспортні системи у сфері дорожнього господарства та дорожньої інфраструктури, для захисту доріг від руйнування буде надійно забезпечено габаритно-ваговий контроль, зокрема за допомогою автоматичних систем WIM (Weigh-in-Motion) “зважування в русі” (щонайменше 150).

З метою підвищення рівня безпеки дорожнього руху буде удосконалено систему управління запобігання дорожньо-транспортним пригодам, підвищено рівень безпеки перевезення пасажирів та вантажів, підвищено рівень безпечності транспортних засобів та впроваджено дієву систему контролю у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху (в тому числі через запровадження системи автоматичної фіксації порушень в сфері безпеки дорожнього руху). 

Для забезпечення комфорту та задоволення актуальних потреб економіки мережа автомобільних доріг буде розвиватись, будуть реалізовані перші проекти з будівництва платних, концесійних доріг.

ЗгорнутиПереглянути більше

ПРОЕКТ Концепції державної політики щодо досягнення цілі 8.2. «Українці витрачають менше часу на дорогу автомобільним транспортом та мають менші ризики потрапити в ДТП» Програми діяльності Кабінету Міністрів України

1. Проблема політики

1.1. Через низьку якість, недостатню пропускну спроможність автомобільних доріг загального користування та недостатній рівень організації безпеки дорожнього руху учасники дорожнього руху витрачають багато часу на дорогу та мають ризики потрапити в ДТП
1.2. Носії проблеми (клієнт; суспільна група, яка страждає від проблеми)
Користувачі автомобільних доріг загального користування; Пасажири; Учасники дорожнього руху; Суб’єкти господарювання, що здійснюють перевезення пасажирів, вантажів, та використовують послуги перевезень
1.3. Масштаб проблеми
Загальнонаціональна

Для здійснення діяльності з перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом у своїй діяльності ліцензіати використовують 140,5 тис. ліцензованих транспортних засобів, з яких 50,2 тис. автобуси. Слід також враховувати кількість автотранспорту нерезидентів України, які щодня курсують автошляхами держави.

Загальна протяжність автомобільних доріг загального користування державного значення становить 46,64 тис. км, з них більше половини уражено ямковістю. Біля 90 % автомобільних доріг України потребують ремонтів.

За даними Системи управління станом покриттів основна мережа автомобільних доріг (більше 95%) була побудована до 2000 року за нормами розрахункового навантаження  для доріг IV – V категорії 6 тон на вісь, для доріг I–III категорії – 7 тон на вісь. Сучасні нормативні розрахункові навантаження для автомобільних доріг становлять 11,5 т на вісь, але це не стосується розрахункових навантажень для штучних споруд А 15, що відповідають навантаженню від колон автомобілів вагою 40 т.

Загалом, мережа автомобільних доріг державного значення України за оцінкою 2017 року на 60% має коефіцієнт запасу міцності дорожнього одягу менше 0,80 та значно руйнується від дії транспортних засобів з загальною масою понад нормативних 40 т.

1.4. Гострота проблеми
Гостра

Незадовільний стан автомобільних доріг є загальнонаціональною проблемою. Зазначена проблема не лише негативно позначається на швидкості пересування автомобільними дорогами, ефективності роботи екстрених служб та якості послуг з автомобільних перевезень, а також несе пряму загрозу життю та безпечному існуванню користувачів автомобільних доріг.

Незважаючи на те, що за останні роки витрати на ремонт і будівництво автомобільних доріг суттєво збільшилися, проблеми, накопичені у цій сфері, і масштаби вимагають величезних коштів протягом значного періоду часу.

Вартісна оцінка соціально-економічних втрат України (без врахування матеріальних витрат, пов’язаних з пошкодженням майна та зниженням продуктивності праці) від ДТП, що сталися протягом 2013 – 2018 років та їх наслідків становить близько 14 млрд доларів США, що в середньому складає 2 % валового внутрішнього продукту України на рік.

Президент України Указом від 19 липня 2019 року № 529/2019 з метою створення безпечних умов дорожнього руху, розвитку мережі якісних автомобільних доріг, створення належної інфраструктури для розвитку бізнесу постановив забезпечувати прозорість та обґрунтованість прийняття рішень у сфері державного планування будівництва, реконструкції, ремонту автомобільних доріг шляхом визначення чітких, зрозумілих для населення і бізнесу пріоритетів з урахуванням національних інтересів та належного ресурсного забезпечення.

Сьогодні в Україні немає єдиного, незалежного, повноважного органу влади, відповідального за проведення технічних розслідувань транспортних подій, що ставить під загрозу ефективну та прозору діяльність у сфері проведення технічних розслідувань, виявлення причин виникнення таких подій з метою їх профілактики.

Це безпосередньо впливає на показники аварійності на транспорті.

Вплив вищезазначеної проблеми відчувають на собі як громадяни України, іноземці та особи без громадянства, так і власники та керівники підприємств транспорту, призначеного для перевезення пасажирів та вантажів, власники та керівники страхових компаній, власники та балансоутримувачі інфраструктури об’єктів транспорту. Проблема набула катастрофічної гостроти.

1.5. Динаміка проблеми
Негативна

У період з 2013 по 2018 роки на автомобільному, міському електричному (трамвай, тролейбус) транспорті зареєстровано 949 830 дорожньо-транспортних пригод, що підлягають обліку, в яких загинуло 23 459 та травмовано 200 514 осіб.

За даними Національної поліції за 9 місяців поточного року сталося 114,7 тис. дорожньо-транспортних пригод, в яких майже 2,4 тис. осіб загинуло та 23,5 тис. отримали травми.

У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість ДТП, кількість загиблих та травмованих у них  збільшились на 6,2%, 4,5% та 4,8 % відповідно.

За даними Укртрансбезпеки за 9 місяців 2019 року сталося 1658 ДТП за участю саме ліцензованого автотранспорту, внаслідок яких 139 осіб загинуло та 1010 отримали травми різного ступеню тяжкості.

Кількість загиблих у ДТП за участю ліцензованого транспорту у порівнянні з аналогічним періодом минулого року зросла майже на 20 %.

За 2018 рік збудовано 6,4 км автомобільних доріг державного значення з нежорстким покриттям, план на 2019 будівництва та реконструкції– 33,2 км. Також, за 2018 рік відремонтовано 1421,4 км автомобільних доріг державного значення, план на 2019 рік – 857 км.

За результатами комісійних сезонних обстежень автомобільних доріг встановлено, що у 2016 році обсяг виявленої ямковості на автомобільних дорогах загального користування державного значення складав – 6228 тис. м2, у 2017 – 6552,1 тис. м2, у 2018 – 6843,1 тис. м2, станом на кінець листопада 2019 – 6843тис. м2. Обсяг виконання робіт з її усунення: 2016 – 4585,4 тис. м2, 2017 – 5608,4 тис. м2, у 2018 – 4690,8 тис.  м2, станом на листопад 2019 – 6477,3 тис. м2.

1.6. Причини проблеми
Причина 1 – Недосконалість системи державного нагляду за транспортними засобами та їх відповідністю технічним вимогам
Причина 2 – Недосконалість системи збору інформації про дорожньо-транспортні пригоди, її обробки, дослідження та аналізу
Причина 3 – Недостатність поінформованості населення з питань безпечної поведінки учасників дорожнього руху
Причина 4 – Відсутність незалежного органу з технічного розслідування транспортних подій
Причина 5 – Низький рівень підготовки водіїв та відсутність механізму здійснення ефективного контролю за діяльністю навчальних центрів
Причина 6 – Недієва система контролю за рухом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування України
Причина 7 – Неефективна система планування дорожніх робіт
Причина 8 – Відсутність дієвої системи забезпечення якості дорожніх робіт та недосконалість системи перевірки проектів будівництва доріг та їх експлуатаційного утримання на безпеку користувачів
Причина 9 – Застаріла система ціноутворення
Причина 10 – Зарегульована система дозвільних процедур при початку будівельних робіт на дорогах
1.7. Показники ефективності політики
  • Зменшення середніх витрат часу у дорозі для пасажирських і вантажних перевезень на 10%
  • Зниження рівня аварійності на 30%

2. Пропонований курс політики

Підцілі
1. Удосконалення системи ліцензування провадження господарської діяльності з перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом
Показники результативності:
  • Зменшення кількості суб’єктів господарювання з високим ступенем ризику від провадження господарської діяльності
  • 100% ліцензійних автоперевізників відповідають європейським принципам ліцензування: добропорядність, фінансова спроможність та компетентність
Завдання до підцілі:
  • Розробка законопроекту щодо імплементації імплементації Регламенту (ЄС) № 1071/2009 Європейського Парламенту та Ради від 21 жовтня 2009 р. про встановлення спільних правил стосовно умов, яких потрібно дотримуватись для провадження діяльності оператора авт
  • Запровадження системи перевірок та виведення з ринку послуг з перевезення пасажирів і вантажів, перевізників, які не відповідають європейським вимогам
2. Удосконалення системи державного нагляду (контролю) за придатністю до експлуатації комерційних транспортних засобів
Показники результативності:
  • 100 % інспекторів, які здійснюють державний нагляд за забезпеченням безпеки на наземному транспорті, пройшли професійне навчання
  • Запровадження початкових технічних придорожніх перевірок транспортних засобів в обсязі не менше 5% від загального числа транспортних засобів, зареєстрованих на території України, щорічно
  • Запровадження пристроїв обмеження швидкості руху комерційного транспорту
Завдання до підцілі:
  • Запровадження придорожніх перевірок під час руху транспортних засобів
  • Розроблення законопроекту щодо запровадження пристроїв обмеження швидкості для певних категорій механічних засобів
  • Запровадження системи придорожніх перевірок
3. Удосконалення системи збору інформації про дорожньо-транспортні пригоди, її обробки, дослідження та аналізу
Показники результативності:
  • Забезпечено автоматизацію процесу збору і обробки даних про дорожньо-транспортні пригоди та забезпечення наявності достовірних даних про кількість травмованих, загиблих і постраждалих осіб, внаслідок дорожньо-транспортних пригод, в режимі реального часу
  • Проведено 10 тренінгів (семінарів) для посадових осіб центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів (служб, підрозділів) з питань збору інформації про дорожньо-транспортні пригоди, її обробки, дослідження та аналізу
Завдання до підцілі:
  • Розроблення та затвердження інструкції збору інформації про дорожньо-транспортні пригоди, її обробки, дослідження та аналізу
  • Запровадження системи збору інформації про дорожньо-транспортні пригоди, її обробки, дослідження та аналізу відповідно до вимог Правил ведення обліку дорожньо-транспортних пригод, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22 травня 2019 р. №
  • Організація та проведення навчання з питань збору інформації про дорожньо-транспортні пригоди, її обробки, дослідження та аналізу
  • Проведення загальнонаціональних просвітницьких кампаній з метою інформування населення про ризики на дорогах та необхідність дотримання правил дорожнього руху
4. Створення незалежного органу з технічного розслідування транспортних подій
Показники результативності:
  • Забезпечено ефективну та прозору діяльність незалежного, повноважного органу влади, відповідального за проведення технічних розслідувань транспортних подій на автомобільному транспорті, надання висновків щодо причин та обставин, які сприяли вчиненню транс
  • Ефективне розслідування транспортних подій забезпечить зменшення на 30% смертності внаслідок їх настання
Завдання до підцілі:
  • Прийняття нормативно-правових актів щодо створення незалежної установи з проведення розслідувань транспортних подій на залізничному, авіаційному, морському, річковому, міському електричному та автомобільному транспорті
  • Запровадження системи оприлюднення інформації про проведені технічні розслідування
  • Запровадження системи обов’язкових та добровільних повідомлень та звітів про транспортні події, створити електронну базу даних щодо транспортних подій
  • Створення єдиної бази даних щодо проведених технічних розслідувань транспортних подій, які сталися на території України або на території інших держав з транспортними засобами, зареєстрованими або виробленими в Україні, або за участю громадян України
5. Удосконалення системи підготовки (перепідготовки) водіїв комерційного транспорту
Показники результативності:
  • Підвищення професійної компетенції не менше 50 000 водіїв, які здійснюють міжнародне перевезення пасажирів та вантажів
  • Покращення стану безпеки та якості послуг з перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, відповідно до європейських вимог
Завдання до підцілі:
  • Розробка проекту закону щодо імплементації Директиви 2003/59/ЄC Європейського Парламенту та Ради про початкову кваліфікацію і періодичну підготовку водіїв деяких видів автомобільного транспорту для перевезення товарів або пасажирів, що вносить зміни до Ре
  • Запровадження системи навчання та перевірки знань водіїв комерційного транспорту
6. Запровадження та введення в дію інтелектуальних транспортних систем у сфері дорожнього господарства та дорожньої інфраструктури, для захисту доріг від руйнування та ефективного здійснення габаритно-вагового контролю, зокрема за допомогою автоматичних систем WIM (Weigh-in-Motion) «зважування в русі»
Показники результативності:
  • Забезпечення ефективного габаритно-вагового контролю транспортних засобів
  • Наповнення державного дорожнього фонду за рахунок надходжень від штрафів за порушення вимог щодо вагових та/або габаритних параметрів транспортних засобів
Завдання до підцілі:
  • Забезпечення сталого фінансування для запровадження автоматичних систем WIM (Weigh-in-Motion) «зважування в русі» за рахунок коштів міжнародних фінансових установ та державного бюджету
  • Встановлення щонайменш 150 одиниць автоматичних систем WIM (Weigh-in-Motion) «зважування в русі»
  • Збільшення штатної чисельності Укртрансбезпеки з метою належного виконання габаритно-вагового контролю транспортних засобів
  • Делегування функцій габаритно-вагового контролю транспортних засобів на вулицях і дорогах міст та інших населених пунктів органам місцевого самоврядування
7. Забезпечення обґрунтованості прийняття рішень при плануванні будівельних та ремонтних робіт
Показники результативності:
  • Кількість реалізованих проєктів за кошти МФО (не менше 5)
  • Введено в експлуатацію новозбудованих, реконструйованих та відремонтованих автомобільних доріг загального користування за рахунок коштів МФО (не менше 450 км)
  • Вибірка коштів за проєктами МФО (не менше 75 %)
  • Збудовано щонайменше 1 платну автомобільну дорогу загального користування
  • Збільшення частки капітальних вкладень у дорожнє будівництво порівняно з поточними видатками (не менше 60%)
  • Кількість середньострокових інфраструктурних проєктів, що реалізується в загальній кількості (не менше 10%)
Завдання до підцілі:
  • Виконання ремонтних робіт на ділянках автомобільних доріг загального користування державного значення відповідно до Державної цільової програми розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення
  • Забезпечення періодичного збору даних про транспортно-експлуатаційний стан автомобільних доріг загального користування і штучних споруд на них та планування ремонтних заходів виключно на підставі об’єктивних критеріїв
  • Відновлення роботи існуючих та встановлення нових лічильників інтенсивності руху та складу транспортного потоку на автомобільних дорогах загального користування
  • Продовження співпраці з МФО, підготовка нових проектів, проведення процедур закупівель та забезпечення реалізації проектів відповідно до укладених договорів
  • Підвищення якості послуг і робіт з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування шляхом застосування довгострокових договорів
  • Реалізація концесійних проектів та будівництво платних автомобільних доріг на умовах державно-приватного партнерства
8. Підвищення ефективності системи забезпечення якості дорожніх робіт, а також забезпечення проведення аудитів і перевірок безпеки автомобільних доріг
Показники результативності:
  • Кількість проєктів із залученням незалежного інженера-консультанта (не менше 15 %)
  • Виведення із сфери управління Державного агентства автомобільних доріг України державних підприємств, які виконують функції контролю якості (100 %)
  • Запровадження здійснення аудиту безпеки автомобільних доріг та періодичних перевірок безпеки автомобільних доріг
Завдання до підцілі:
  • Комплексне врегулювання питань щодо участі інженера-консультанта у реалізації будівельних проєктів, визначення його ролі і місця в системі договірних відносин у будівництві автомобільних доріг, що сприятиме підвищенню рівня професійного управління та запр
  • Виведення із сфери управління Державного агентства автомобільних доріг України державних підприємств, які виконують функції контролю якості
  • Забезпечення належного контролю за дотриманням гарантійних зобов’язань по відремонтованих об’єктах
  • Впровадження стандартів та процедур проектування безпечних доріг та попередження (виключення або зменшення) місць концентрації дорожньо-транспортних пригод, покращенні організації та безпеки руху, зменшення економічних втрат в зв’язку із загибеллю або пор
9. Удосконалення системи ціноутворення для дорожніх робіт
Показники результативності:
  • Запроваджено модель управління циклом інфраструктурних проєктів та впровадження системи ціноутворення у галузі дорожнього будівництва
Завдання до підцілі:
  • Запровадження моделі управління циклом інфраструктурних проєктів та впровадження системи ціноутворення у галузі дорожнього будівництва
10. Спрощення процедур при початку дорожньо-будівельних робіт
Показники результативності:
  • Скорочення часу реалізації проектів нового будівництва, реконструкції та капітального ремонту автомобільних доріг загального користування (10%)
Завдання до підцілі:
  • Оптимізація процедури набуття права на виконання капітального ремонту автомобільних доріг загального користування шляхом передбачення, що воно набувається незалежно від класу наслідків об’єкта будівництва на підставі повідомлення про початок виконання буд

Проект плану реалізації концепції політики

Заходи
Завдання: Розробка законопроекту щодо імплементації імплементації Регламенту (ЄС) № 1071/2009 Європейського Парламенту та Ради від 21 жовтня 2009 р. про встановлення спільних правил стосовно умов, яких потрібно дотримуватись для провадження діяльності оператора авт
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
розробка законопроєкту щодо запровадження європейських принципів ліцензування (підтвердження фінансової спроможності, компетентності та добропорядності) 01.12.2019 31.12.2020 Мінінфраструктури; Укртрансбезпека
Завдання: Запровадження системи перевірок та виведення з ринку послуг з перевезення пасажирів і вантажів, перевізників, які не відповідають європейським вимогам
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
здійснення заходів контролю за дотриманням ліцензіатами Ліцензійних умов 01.03.2021 31.12.2025 Укртрансбезпека
Завдання: Запровадження придорожніх перевірок під час руху транспортних засобів
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
розроблення та оприлюднення законопроєкту щодо впровадження перевірок технічного стану транспортних засобів під час їх експлуатації на дорозі (придорожній контроль) 01.01.2020 30.06.2020 Мінінфраструктури
внесення законопроєкту на розгляд Кабінету Міністрів України в установленому порядку 01.06.2020 31.12.2020 Мінінфраструктури
проведення навчання інспекторів Укртрансбезпеки щодо проведення придорожніх перевірок 01.01.2021 31.12.2021 Укртрансбезпека
забезпечення необхідної штатної чисельності інспекторів та їх оснащення для здійснення придорожніх перевірок 01.01.2021 31.12.2025 Укртрансбезпека; Мінінфраструктури
Завдання: Розроблення законопроекту щодо запровадження пристроїв обмеження швидкості для певних категорій механічних засобів
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
розроблення та оприлюднення законопроєкту щодо впровадження пристроїв обмеження швидкості для певних категорій механічних засобів 01.01.2020 30.06.2020 Мінінфраструктури
внесення законопроєкту на розгляд Кабінету Міністрів України в установленому порядку 01.06.2020 31.12.2020 Мінінфраструктури
Завдання: Запровадження системи придорожніх перевірок
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
здійснення перевірок технічного стану транспортних засобів 01.01.2022 31.12.2025 Мінінфраструктури
Завдання: Розроблення та затвердження інструкції збору інформації про дорожньо-транспортні пригоди, її обробки, дослідження та аналізу
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
розроблення проєкту акта щодо впровадження відповідно до вимог Правил ведення обліку дорожньо-транспортних пригод, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22 травня 2019 р. № 424 01.01.2020 31.12.2020 МВС; Мінінфраструктури; МОЗ; Укртрансбезпека; Укравтодор
Завдання: Запровадження системи збору інформації про дорожньо-транспортні пригоди, її обробки, дослідження та аналізу відповідно до вимог Правил ведення обліку дорожньо-транспортних пригод, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22 травня 2019 р. №
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
здійснення обліку, аналізу, дослідження причин і обставин виникнення дорожньо-транспортних пригод 01.12.2020 31.12.2025 МВС; Мінінфраструктури; МОЗ; Укртрансбезпека; Укравтодор
Завдання: Організація та проведення навчання з питань збору інформації про дорожньо-транспортні пригоди, її обробки, дослідження та аналізу
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
проведення тренінгів (семінарів) для посадових осіб центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів (служб, підрозділів) з питань збору інформації про дорожньо-транспортні пригоди, її обробки, дослідження та аналізу 01.12.2020 31.12.2025 МВС; Мінінфраструктури; МОЗ; Укртрансбезпека; Укравтодор
Завдання: Проведення загальнонаціональних просвітницьких кампаній з метою інформування населення про ризики на дорогах та необхідність дотримання правил дорожнього руху
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
здійснення заходів інформування населення 01.01.2020 31.12.2021 Мінінфраструктури; МВС; МОЗ
Завдання: Прийняття нормативно-правових актів щодо створення незалежної установи з проведення розслідувань транспортних подій на залізничному, авіаційному, морському, річковому, міському електричному та автомобільному транспорті
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
розроблення та оприлюднення нормативно-правового акту щодо Положення про органу з технічного розслідування транспортних подій 01.12.2021 30.06.2022 Мінінфраструктури
Завдання: Запровадження системи оприлюднення інформації про проведені технічні розслідування
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
здійснення заходів щодо інформування населення про проведені технічні розслідування 01.12.2022 31.12.2025 Орган з технічного розслідування транспортних подій
Завдання: Запровадження системи обов’язкових та добровільних повідомлень та звітів про транспортні події, створити електронну базу даних щодо транспортних подій
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
розробка та затвердження положення про систему обов’язкових та добровільних повідомлень та звітів про транспортні події 01.12.2022 30.06.2023 Мінінфраструктури; Укртрансбезпека
Завдання: Створення єдиної бази даних щодо проведених технічних розслідувань транспортних подій, які сталися на території України або на території інших держав з транспортними засобами, зареєстрованими або виробленими в Україні, або за участю громадян України
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
здійснення обліку, аналізу, дослідження причин і обставин виникнення дорожньо-транспортних пригод 01.12.2022 30.06.2023 Мінінфраструктури; Укртрансбезпека
Завдання: Розробка проекту закону щодо імплементації Директиви 2003/59/ЄC Європейського Парламенту та Ради про початкову кваліфікацію і періодичну підготовку водіїв деяких видів автомобільного транспорту для перевезення товарів або пасажирів, що вносить зміни до Ре
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
розробка та оприлюднення проєкту закону щодо впровадження системи підготовки (перепідготовки) водіїв комерційного транспорту 01.01.2020 30.06.2020 Мінінфраструктури
внесення законопроєкту на розгляд Кабінету Міністрів України в установленому порядку 01.06.2020 31.12.2020 Мінінфраструктури
Завдання: Запровадження системи навчання та перевірки знань водіїв комерційного транспорту
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
розробка та прийняття підзаконних актів щодо правил системи навчання та перевірки знань водіїв комерційного транспорту. 01.12.2020 30.06.2021 Мінінфраструктури
впровадження системи підвищення професійної компетенції водіїв. 01.06.2021 31.12.2021 Укртрансбезпека
Завдання: Забезпечення сталого фінансування для запровадження автоматичних систем WIM (Weigh-in-Motion) «зважування в русі» за рахунок коштів міжнародних фінансових установ та державного бюджету
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
розробка та подання в установленому порядку законопроєкту щодо спрямування коштів державного дорожнього фонду на будівництво та утримання габаритно-вагових комплексів призначених для автоматичної фіксації порушень габаритно-вагових параметрів транспортних засобів 01.01.2020 31.12.2021 Мінінфраструктури; Укртрансбезпека; Укравтодор
Завдання: Встановлення щонайменш 150 одиниць автоматичних систем WIM (Weigh-in-Motion) «зважування в русі»
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
забезпечення виконання робіт щодо встановлення автоматичних систем WIM (Weigh-in-Motion) «зважування в русі» 01.01.2020 31.01.2025 Укравтодор; Укртрансбезпека
проведення навчань фахівцям, які будуть задіяні у здійсненні габаритно-вагового контролю з питань роботи систем автоматичної фіксації порушень у сфері безпеки руху (системою WIM) 01.01.2020 31.12.2020 Укртрансбезпека; Укравтодор
забезпечення розроблення проєкту акта Кабінету Міністрів України про затвердження Порядку фіксації порушень законодавства у сфері безпеки на автомобільному транспорті в автоматичному режимі 01.11.2019 31.12.2020 Мінінфраструктури; Укртрансбезпека; Укравтодор
збільшення надходження до державного дорожнього фонду за рахунок сплати штрафів за порушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті в автоматичному режимі 01.01.2019 31.01.2025 Укртрансбезпека
Завдання: Збільшення штатної чисельності Укртрансбезпеки з метою належного виконання габаритно-вагового контролю транспортних засобів
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
розроблення та подання в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України проєкту постанови Кабінету Міністрів України щодо збільшення граничної чисельності Укртрансбезпеки 01.01.2020 31.12.2020 Мінінфраструктури; Укртрансбезпека
Завдання: Делегування функцій габаритно-вагового контролю транспортних засобів на вулицях і дорогах міст та інших населених пунктів органам місцевого самоврядування
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
розроблення та подання в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України проєкту закону щодо наділення органів місцевого самоврядування повноваженнями на здійснення габаритно-вагового контролю на вулицях і дорогах міст та інших населених пунктів 01.12.2019 31.12.2020 Мінінфраструктури
Завдання: Виконання ремонтних робіт на ділянках автомобільних доріг загального користування державного значення відповідно до Державної цільової програми розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
забезпечення складення відповідно до Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення переліку об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення, із зазначенням обсягів бюджетних коштів для фінансового забезпечення таких об’єктів на відповідний рік 01.01.2020 31.12.2025 Укравтодор
забезпечення внесення на розгляд Кабінету Міністрів України в установленому порядку проекту акта щодо затвердження переліку об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення, із зазначенням обсягів бюджетних коштів для фінансового забезпечення таких об’єктів на відповідний рік 01.04.2020 31.12.2025 Мінінфраструктури
забезпечення виконання завдань і заходів Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення 01.12.2019 01.03.2023 Мінінфраструктури; Укравтодор
забезпечення формування завдань і заходів Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення на 2022-2025 роки 01.01.2022 31.08.2022 Укравтодор
розробка та подання в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України проєкту постанови Кабінету Міністрів України про затвердження Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення на 2022-2025 роки 01.08.2022 31.12.2022 Мінінфраструктури; Укравтодор
забезпечення збільшення частки капітальних вкладень у дорожнє будівництво порівняно з поточними видатками (не менше 60%) 01.01.2020 31.01.2025 Укравтодор
Завдання: Забезпечення періодичного збору даних про транспортно-експлуатаційний стан автомобільних доріг загального користування і штучних споруд на них та планування ремонтних заходів виключно на підставі об’єктивних критеріїв
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
забезпечення планування ремонтних заходів виключно на підставі об’єктивних критеріїв 01.01.2020 31.12.2025 Укравтодор
Завдання: Відновлення роботи існуючих та встановлення нових лічильників інтенсивності руху та складу транспортного потоку на автомобільних дорогах загального користування
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
забезпечення збору даних про інтенсивність руху транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування 01.01.2020 31.12.2025 Укравтодор
Завдання: Продовження співпраці з МФО, підготовка нових проектів, проведення процедур закупівель та забезпечення реалізації проектів відповідно до укладених договорів
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
забезпечення належної реалізації проєктів, що фінансуються за кошти МФО (не менше 5) 01.01.2020 31.01.2025 Укравтодор
забезпечення вибірки коштів за проєктами МФО (не менше 75 %); 01.01.2020 31.01.2025 Укравтодор
введення в експлуатацію новозбудованих, реконструйованих та відремонтованих автомобільних доріг загального користування за рахунок коштів МФО (не менше 450 км) 01.01.2020 31.01.2025 Укравтодор
Завдання: Підвищення якості послуг і робіт з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування шляхом застосування довгострокових договорів
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
розробка та подання в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України проєкту закону щодо затвердження типових форм договорів на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання автомобільних доріг загального користування за середньостроковими бюджетними зобов’язаннями 01.01.2020 31.12.2020 Мінінфраструктури; Укравтодор
розробка та затвердження типових форм договорів на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання автомобільних доріг загального користування за середньостроковими бюджетними зобов’язаннями 01.06.2020 31.12.2020 Мінінфраструктури
забезпечення реалізації середньострокових інфраструктурних проєктів (не менше 10% від загальної кількості). 01.01.2020 31.01.2025 Укравтодор
Завдання: Реалізація концесійних проектів та будівництво платних автомобільних доріг на умовах державно-приватного партнерства
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
забезпечення будівництва щонайменше 1 платну автомобільну дорогу загального користування 01.01.2020 31.01.2025 Мінінфраструктури; Укравтодор
Завдання: Комплексне врегулювання питань щодо участі інженера-консультанта у реалізації будівельних проєктів, визначення його ролі і місця в системі договірних відносин у будівництві автомобільних доріг, що сприятиме підвищенню рівня професійного управління та запр
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
підготовка та внесення в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України проєкту нормативно-правового акта щодо врегулювання питань щодо участі інженера-консультанта у реалізації будівельних проєктів 01.01.2020 31.12.2020 Мінінфраструктури; Укравтодор
забезпечення залученням незалежного інженера-консультанта у ході реалізації інфраструктурних проєктів (15 % проєктів) 01.01.2020 31.01.2025 Укравтодор
Завдання: Виведення із сфери управління Державного агентства автомобільних доріг України державних підприємств, які виконують функції контролю якості
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
виведення із сфери управління Державного агентства автомобільних доріг України державних підприємств, які виконують функції контролю якості дорожнього будівництва 01.01.2020 31.12.2022 Укравтодор
Завдання: Забезпечення належного контролю за дотриманням гарантійних зобов’язань по відремонтованих об’єктах
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
забезпечення своєчасного виявлення дефектів у ході виконання ремонтно-будівельних робіт та у межах строку їх гарантійного обслуговування, а також усунення таких дефектів відповідальними підрядними організаціями 01.01.2020 31.12.2025 Укравтодор
Завдання: Впровадження стандартів та процедур проектування безпечних доріг та попередження (виключення або зменшення) місць концентрації дорожньо-транспортних пригод, покращенні організації та безпеки руху, зменшення економічних втрат в зв’язку із загибеллю або пор
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
розроблення та забезпечення прийняття підзаконних актів щодо запровадження аудиту безпеки та перевірки безпеки автомобільних доріг 01.01.2020 31.12.2020 Мінінфраструктури; Укравтодор
розроблення проекту акта щодо впровадження обов’язкої системи управління безпекою дорожнього рух 01.12.2019 31.12.2020 Мінінфраструктури
розробка та прийняття акту щодо впровадження обов’язкої системи управління безпекою дорожнього руху 01.01.2020 31.12.2021 Мінінфраструктури
Завдання: Запровадження моделі управління циклом інфраструктурних проєктів та впровадження системи ціноутворення у галузі дорожнього будівництва
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
затвердження методик та нормативів визначення вартості будівництва автомобільних доріг загального користування з урахуванням галузевої специфіки, в яких буде передбачено: скасування нормативного регулювання окремих складових вартості дорожніх робіт (заробітної плати, загальновиробничих, адміністративних витрат, кошторисного прибутку, коштів на покриття ризику) на стадії складання договірної ціни та проведення взаєморозрахунків 01.01.2020 31.12.2023 Мінрегіон; Мінінфраструктури; Укравтодор
перехід при бюджетному фінансуванні до твердої договірної ціни з можливістю відшкодування ризиків 01.01.2020 31.12.2023 Мінрегіон; Мінінфраструктури; Укравтодор
застосування ресурсного методу лише на етапі складання інвесторської кошторисної документації 01.01.2020 31.12.2023 Мінрегіон; Мінінфраструктури; Укравтодор
спрощення складу та змісту проектної документації на будівництво доріг та об’єктів дорожнього господарства 01.01.2020 31.12.2023 Мінрегіон; Мінінфраструктури; Укравтодор
Завдання: Оптимізація процедури набуття права на виконання капітального ремонту автомобільних доріг загального користування шляхом передбачення, що воно набувається незалежно від класу наслідків об’єкта будівництва на підставі повідомлення про початок виконання буд
Захід Дата початку Дата завершення Відповідальні
підготовка та внесення в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України проєкту нормативно-правового акта щодо оптимізації процедури набуття права на виконання капітального ремонту автомобільних доріг загального користування 01.12.2019 31.12.2020 Мінінфраструктури; Укравтодор
запровадження договорів страхування будівельних робіт на період будівництва, гарантійного строку якості робіт 01.12.2020 31.12.2022 Мінінфраструктури; Укравтодор